25 Kwietnia 2024 20:14
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
BIP
Menu
Z życia szkoły » Wydarzenia 2016/17 » Wycieczka nad Bałtyk
Wycieczka nad Bałtyk
Brak obrazka24 maja klasa VB oraz uczniowie klas VI pod opieką nauczycieli: p. Doroty Piech, p. Renaty Szałeckiej, p. Małgorzaty Krawczyk oraz p. Jolanty Lesman wyruszyły na trzydniową wycieczkę nad Bałtyk.
Pierwszym punktem na trasie naszej wyprawy był gród słynnego na cały świat Polaka - Mikołaja Kopernika. Zwiedziliśmy rynek tego miasta, podziwiając tworzące niezapomniany klimat stare zabytkowe kamieniczki, sprawdzaliśmy stopień odchylenia tzw. "Krzywej Wieży". Jednak najdłużej w naszej pamięci pozostanie smak toruńskich pierników, które piekliśmy pod czujnym okiem Dziada i Baby na warsztatach w Muzeum Żywego Piernika. Jeszcze długo w autokarze wiozącym nas na nocleg do ośrodka Viva w Jantarze unosił się zapach korzennych ciasteczek. Niemniej chętnie wycieczkowicze zamienili go na słonawą woń Morza Bałtyckiego, która towarzyszyła nam w czasie wieczornego spaceru.
Kolejnego dnia wędrowaliśmy po półwyspie, poznając wydarzenia z września 1939 r. związane z obroną Westerplatte. Podziwialiśmy dawne warownie i składy amunicji. Chłopcy analizowali możliwości obrońców, podkreślając ich determinację, chętnie fotografowali się na tle pomnika oddającego hołd Westerplatczykom. Po południu sympatyczni przewodnicy zapoznali nas z historią Gdańska, który za dawnych czasów określany był "spichrzem Europy". Duże wrażenie wywarły na nas losy zegara autorstwa Hansa Duringera. Czasomierza - kalendarium wykonanego dla Bazyliki Mariackiej. Spacerując uliczkami Gdańskiej Starówki podziwialiśmy piękno zabytkowych kamieniczek przy Długim Targu, gdzie obowiązkową sesję fotograficzną odbył wierny temu miejscu Neptun. Wysłuchaliśmy też historii obrony Poczty Gdańskiej, której dzieje skierowały nasze myśli znów do obrońców Westerplatte.
Oczywiście w programie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć Sopockiego Mola i spaceru popularnym deptakiem Bohaterów Monte Cassino. Wszystkich zachwycił tzw. Krzywy Domek, budynek nawiązujący swym kształtem do ilustracji z baśniowych historyjek.
Przed południem, ostatniego dnia wycieczki, dotarliśmy do Malborka. Ta krzyżacka twierdza poraziła swą wielkością, zachwyciła kunsztem i precyzją wykonania, pomysłowością zastosowanych, nowoczesnych jak na wiek XIV, udogodnień. Nasz spacer korytarzami zamku trwał ponad dwie godziny, a i tak na pewno nie udało nam się zobaczyć wszystkich komnat, tajemnych przejść i zakamarków, o których legendy opowiadali nam tak chętnie panowie przewodnicy.
Nieco wyczerpani, ale z wielkim bagażem nowych wiadomości wracaliśmy do Pabianic, by podzielić się wrażeniami z oczekującymi na nas przed szkołą rodzicami.

Galeria zdjęć
Programy realizowane w naszej szkole